Mette Carstad

Fødselsår: 1961

Kompetencer og mærkesager

For mig handler det først og fremmest om at sikre gode pensioner på et ansvarligt grundlag. Vi skal have lave omkostninger og højt afkast, og vores forsikringer og pensionsydelser skal give økonomisk tryghed. Vores fælles formue skal investeres med høj sikkerhed og øje på vores samfundsansvar i bæredygtige virksomheder, aktier, obligationer og ejendomme. Vores samarbejde med Sampension har betydet lavere omkostninger, bedre service og målrettet rådgivning til det enkelte medlem.

Jeg arbejder for en høj grad af transparens i arbejdet med ansvarlige investeringer. Jeg mener aktivt ejerskab er vigtigt, sammen med andre investorer er vi stærke, har indflydelse og kan lægge pres på virksomhederne indefra. Vi har særligt fokus på klimaområdet, men også menneskerettigheder, arbejdsmiljø, korruption, miljø og meget mere. Virksomheder, der ikke kan flyttes eller overtræder internationale konventioner, skal vi ikke eje.

Jeg har erfaring, overblik og indgående viden om pension, lovgivning, krav og vilkår. Desuden har jeg et tæt samarbejde med fagets organisationer. Jeg har været formand for FAOD, næstformand i AC og sidder i dag i FAOD’s repræsentantskab. Jeg prioriterer ledelse, samarbejde og netværk – det kan give grundlaget for gode løsninger der dækker medlemmernes behov på både kort og lang sigt.

Mit fokus i bestyrelsen er fastholdelse af langsigtet strategi, ansvarlighed, handling og resultater. Og med et solidt blik for, at vores pensionskasse skal være der for alle medlemmerne.

CV

2014 – nuEjendomschef, Rudersdal Kommune